Husmor Annisen

Jag blir nästan äcklad av mig själv.
Av min huslighet den senaste tiden.
Tillbaka till 50-talet....
Bara ett rutigt förkläde som fattas.
Men det är lite mysigt, och så är det bäst att passa på.
På måndag är det jobb som gäller.
Igår blev det frukostbullar, två sorters ostpaj och korvstroganoff till ett helt regemente.
Nu står två blåbärspajer nygräddade i köket (en är kvar i ugnen än).
Pajerna är till kvällens kräftskiva, de med ost också.
Stroganoffen blev middag för fyra och fem matlådor.
Matlåda ska bli höstens grej för mig.
Jag är så less på dyra, trista luncher på stan.
Mycket hellre lägger jag pengarna på en god middag ibland,
i stället för halvtaskig lunchmat.

Kommentarer
Postat av: Monsieur Rouge

Jag håller med! Dock är luncherna på stan dels ett sätt att komma ifrån arbetsplatsen och dels ett sätt att få tid att prata med folk.

2008-08-15 @ 16:42:38
URL: http://dandarache.sprayblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0