Kräftskiva

Gårdanens kräftskiva var supetrevlig.
Mamma hade köpt fyra olika sorter, varav två svenska.
De var helt klart godast, medn de turkiska var också bra.
Mannen slog sitt rekord i anta uppätna kräftor, minst 12 st blev det.
Jag och brorsan är de mest entusiastiska i sällskapet och
hur många som slank ner vågar jag inte tänka på.

Här kommer några bilder.
Brorsan vill absolut inte synas, och mamma likaså.


Jag och mannen myser på mammas balkong.


Kolla in storleken på denna skönhet.


Jag och mannen äter kräftisar.

Kommentarer
Postat av: Mammsens P

Fick med mig av samma fyra sorter. Goda nr 1, 2 och 3. 3:an hårt skal, men stor så även jag jobbade igenom klorna. 4:an rökig dillsmak, si så där.

Dock åt även JAG 12 kräftor. Rekord kanske. :)

2008-08-19 @ 09:12:09
Postat av: Annisen

MP: Kul att du hittat hit! Vi verkar ha samma smak gällande kräftor. 4:an var ätbar, helt klart, men de svensk bäst. Ni tar er i kräftätning, både du och mannen. Kanske ett helt paket nästa gång? :-)

2008-08-19 @ 12:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0