Obehag

Jag vet inte om jag grejar det här.
Började läsa Odjuret igår.
Efter 45 sidor var jag tvungen att sluta.
Tankarna på mina egna barn blandat med bokens historia
låg som en stor, fet klump i magen.
Att läsa pedofilens tankar inför ett brott, hur han planerar
och lockar till sig två små flickor, läsa om hans äckliga handlingar,
ja det blev bara FÖR mycket.
Jag HATAR pedofiler!!
Vem gör nu inte det, men min åsikt är att de
inte ska få existera.
Jag vet att vissa inte håller med mig,
men det här är MINA åsikter som jag har rätt att ha.
Det är det som är det fina med yttrandefrihet och att leva i en demokrati.
Jag har rätt till mina tankar och känslor, så länge jag inte begår brott.
Och de gör jag inte...
Jag bara hatar!

Kommentarer
Postat av: hedgehog-sara

Jag klarade inte att läsa klart den boken, det gick inte... blä alltså.

2008-08-17 @ 13:12:52
URL: http://hedgehog.se
Postat av: Annisen

H: Just nu känner jag mig inte det minsta sugen på att fortsätta med boken. Blä!!

2008-08-17 @ 18:24:52
Postat av: Vicktoria

Jag ska starta upp nu, på sidan 58. jag tänker att jag måste se hur han får igen, med råge. Frågan är vem som har kokat ihop den här skiten... Och det slår mig att jag aldrig skulle kunna skriva något fiktivt; jag är så mycket här och nu...





Kramar!

2008-08-17 @ 21:49:06
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0