Julmat

Hej tomtegubbar!
I kväll är det dags...igen.
Julbord med mannens jobb står på agendan.
Det ska bli supertrevligt för det är ett roligt gäng.
Falkenbergska Kvarnen blir det i år och det
ska bli spännande att se hur maten är där nu.
Julmat och Annisen är annars en kombination
som inte är riktigt kompatibla.
Det är egentligen inte maten i sig som jag har
svårt för, utan mera hela konceptet.
Traditionella smörgåsbord är lika illa.
Det är liksom bara för mycket....av allt.

Jag läste någonstans att julborden är på väg bort.
Att trerätters menyer är framtiden, även för julmaten.
Låter mer rätt för mig, men jag tvivlar...
Inte vill svensken släppa sitt julbord.
Vi är ett bufféälskande folk och jag är en avart
...även där.

Nu är bara den stora frågan,
vad ska Annisen ha på sig i kväll?
Julbord är svårt...
Klänning eller byxor?
Just nu lutar det åt en kort röd/svart kjol och svart topp.
Lite jingelbells känsla men inte för mycket.
Tomteluvan skippar jag.

Fram med glöggen och snapsen, Peter...
Nu kör vi!

Kommentarer
Postat av: Atle falukropp

Puh! Det var det det, skönt att ha det bakom sig ... mat, mat, mat och mera mat. Det var trevligt att ha med sig frugis och du uppförde dig faktiskt exemplariskt som vanligt. Det är sillarna som är grejen, dvs de är det bästa, fast skinka är ju gott också, fast då måste det vara med senap, ... usch så mycket mat!

2008-12-18 @ 22:25:52
URL: http://dandarache.blogg.se/
Postat av: Vicktoria

Jag är säker på att du var vansinnigt snygg!



Kram, V

2008-12-18 @ 23:33:01
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0