Dagen idag

En bra dag är slut.
Kramades extra länge med mannen i morse och blev kliad på ryggen.
Jag älskar ryggkli och det roliga är att dottern är precis lika dan!
Eftersom dottern lekte med en kompis hela eftermiddagen passade jag och
sonen på att äta lunch vid retarangen vid Öster Mälarstrand.
Vilket hus!! 
Maten var OK, inte mer, men miljön är underbar.

När mannen kom hem åkte vi till Barkarby och kollade på outleten där.
Barnen ville absolut INTE följa med eftersom de anser att outlet = tortyr.
Planen var att hitta schysta friluftsbyxor för vandring och fiske, men det
blev en tröja på Whyred, en skjorta och en kofta på New House.

Det som inte är så bra är att avgasröret pajade på väg till Stockholm.
Det låter inte kul, speciellt när vi kör sakta.
Hade jag varit en finnig 18-åring med keps hade jag kanske tyckt att
det varit coolt, nu känns det mest pinsamt.

Mannens lilla lillebror, berg- och vulkanexperten N, var på genomresa
och kom över på en sen middag.
Det är alltid lika kul att ses och dessutom är det så intessant och lärorikt
att prata med honom eftersom hans intressen och arbete är så annorlunda
mot de flesta människor jag känner.
Barnen gillar också verkligen att träffa honom och idag blev sonen extra glad,
när han upptäckte att farbror N minsan var en fena på att spela elgitarr.

Nu är det dags att fundera på sängen.
Imorgon väntar en ny dag, med besök och övernattning hos fina vännerna i deras stuga.
Kan inte bli annat än supertrevligt!
Dottern älskar att vara där eftersom det finns massor med små grodor att fånga
och dessutom tämligen gott om orm. Usch!!
Jag behöver kanske inte nämna att hon älskar alla former av djur och kryp!
Vår lilla Steve Irving!!
(Den halvgalne australiensaren som dog förra året och som alltid höll på med farliga djur)

God natt alla fina och tack för att ni finns!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0