För vem?

För vem skriver jag?
I mitt första inlägg skrev jag att jag skriver enbart för mig själv.
Det gäller fortfarande.
Ett sätt att få ut det som rör sig i mitt huvud.
Både stora och små tankar,
viktiga och oviktiga.
Mina ocensurerad tankar och känslor.
Just det är viktigt för mig....
Det här är ingen liten mysig familjedagbok med glada bilder
där jag bara skriver snälla saker om allt och alla.
Ibland, men inte alltid.
Allt är inte rosarött och sockersött jämt.
På samma sätt som jag är glad, lycklig, kär, mysig och gosig,
blir jag arg, ledsen, trött, upprörd, frustrerad och förbannad ibland.
Det vill jag kunna skriva om.

För ett tag sedan fick jag veta att en person fått tips om min blogg.
Det knöt sig i magen direkt på mig.
Nu kan jag ju inte skriva det jäg känner, var min första tanke.
Sedan....
Jo, attans det tänker jag fortsätta göra.
Om jag är ledsen eller upprörd över något måste jag kunna få känna så.
Jag har rätt till mina känslor och mina ord.

Kommentarer
Postat av: Vicktoria

Det är en chock varje gång, när man inser hur många som faktiskt läser. Omedelbart dyker funderingarna upp; för vem/varför...



Förra året blev jag flera gånger anonymt ifrågasatt. Jag blev ledsen men framförallt arg. Det jag skildrar är mina upplevelser. Och det kan ingen ta ifrån oss. Eller hur?!



Du är stark. Det är dina ord. Fortsätt göra skillnad!



Många Kramar, V

2008-07-28 @ 00:35:30
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Annisen

Tack!



Att anonymt ifrågasätta och komma med påhopp är bara SÅ fegt! Känslan av att inte veta vem, ja den måste vara obehaglig. Att stå för sina ord och sina handlingar är viktigt, tycker jag.

Alla har vi rätt att tycka, och om mina ord inte behagar en viss indivis, ja varsegod och sluta läs då.

Kramar i natten / A

2008-07-28 @ 01:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0