Jobbigt

Sjutton vad jobbigt det är när människor man inte vill ha kontakt med hela tiden hör av sig.
Det går inte att välja vilka som ingår i ens familj och släkt,
men jag kan välja vilka jag vill ha kontakt med.
Vissa är inga bra förebilder.
Speciellt inte för barnen.
Ingenting gemensamt, varken intressen eller vänner.
Ingenting att prata om.
Världar så olika.
Värderingar så olika.

Tro nu inte att jag bara umgås med människor som tycker och tänker som jag.
Absolut inte.
Mångfalld berikar.
Mångfalld är bra
För att det ska vara givande att måste vi ha någon gemensam beröringspunkt.
Något vi kan mötas kring.
Finns inte det, utan bara ett jobbigt vakum...
Tack, men nej tack!

Kontroversiella tankar, ja kanske, men de är mina och jag står för dem.
Jag väljer att umgås med människor som är positiva.
Som har sunda värderingar och är fina förebilder.
Jag håller dem kära, de som finns runt mig i vardagen.
De fina som delar glädje och sorg med mig.
Som finns där i vardagens gråa lunk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0