Packning

Hur mycket är 15 kg?
Alltså hur mycket kan jag packa, innan övervikten är ett faktum.
Det finns endast ett tillfälle vi skulle behöva en våg
och det är när vi reser, med flyg.
I och för sig tycker jag det brukar gå bra när vi åker med andra bolag
som har 20 kg som maxvikt, men nu är det Ryan och 15 kg som gäller.
Hårt, men sant!
Det är grymt svårt att uppskatta vikten på en väska.

Sedan kommer vi till detta med vad som ska packas med.
Jag packar ALLTID för mycket, mycket för mycket ska villigt erkännas.
Men det är så svårt att veta..

Första gången vi var till Thailand använde vi kanske 20% av det vi hade med oss.
Lite bättre senast vi åkte dit, men inte mycket.
Men hemresan, efter ett antal dagai i Bangkok....
Där snackar vi packning a´la flyttlass.
Extra resväskor och stora bagar hade vi fått lov att köpa.
Tack för 30 kg incheckat per person, Thai!

Nu är det andra tider...två incheckade väskor a´la 15 kg + fyra handbagage a´la10 kg.
Well, det kommer att gå fint.
Enda problemet, som jag ser det,  är att det INTE kommer att
finnas plats i väskorna för någon skumpa på hemvägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0