Rosor, rosor...

Jag älskar Frankrike!
Paris är underbart, landsbyggden vacker och kusten makalös.
Stränderna, fält av lavendel, alperna och bergsbyar, you name it!
Sedan har de maten och vinet!!
Youghurtavdelningen i minsta butik får mig att skälva av välbehag, ostdisken likaså.
Marmeladerna är ljuvliga och vinet.....
ord är överflödiga.

I Frankrike finns den ljuvligaste marmelad av rosor, viol, etc.
Den är nästan som en gelé, underbart vacker att se på och härligt god
i naturell yoghurt eller på en bit baguette.




Inspirerad av denna har jag nu börjat göra min egen rosenmarmelad av trädgårdens rosor.
Massor av rosa blad har plockats och nu väntar jag med späning på resultatet

När jag ändå var i farten passade jag på att göra rosensocker också.
Vacket att se på och gott i deserter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0