Äckligaste jag ätit

Ostron anses av många som en kulinarisk upplevelse.
Njutning bortom, ja inte vet jag.
Själv anser jag ostron jämställt med kallt, salt, snor modell tjockare.
En enda gång har jag provat.
Aldrig mer!

Mannen och jag älskar hummer och just denna kväll hade jag lyxat till det lite extra.
Två ostron, modell superstora hade införskaffats, förutom hummern.
Öppnats enligt konstens alla regler.
Champagnen perfekt kyld.
Snyggd dukat.
Ljusen tända

Jag lät mannen börja, tänkte själviskt att kan han äta det, ja då är det lugnt.
Mannen hällde i sig sitt, såg kanske inte ut som han njöt, men övrerlevde, helt klart.

Min tur....
Häller i mig den gigantiska låman.
Den fastnar i halsen.
Jag hostar och frustar.
Låman...eller ostronet, far upp och ut i min hand och över tallriken.
Barnens ögon är stora som tefat.
Jag sveper ett glas med skumpa innan jag sköljer både mun och händer
under kranen i köket.
Fy för den lede!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0