Lim och änglar

Idag har jag varit inne på kontoret mycket.
Två besök på förmiddagen krävde att jag trotsade regnet,
likaså lunchdaten med mannen.
Sällskapet var behållningen av den lunchen,
kan sägas....maten ätbar, inte mer.

Direkt efter jobbet hade styrelsen i LC möte.
Massor att planera inför våren...
Kvällens vanliga möte var julpyssel.
Och jag som är SÅ pysslig av mig....NOT!!!
Två glas vin, vit målarfärg, lim, fjädrar, hjärtan i trä, röd färg, änglar, tomtar och
julkortspapper i alla tänkbara färger och former och så en Annis på det..
Kan det gå vägen?
NEJ!!
Jag är ingen pysselmänniska och hur jag än försöker.
Varje jäkla år, blir det fel.
Fel och fult!!
Skitänglar som ska limmas på någon träbit tillsammans med fjädrar.
Kruxet är att träbiten ska målas vit innan och färgen torkar ju aldrig.
Tillslut, när jag väl kladdat på lim och fjärdrar,
samt garnerat skapelsen med ängeln liknar resultatet...
inte det som utlovats på förpackningen.
Dessutom är hela jag full av skiten.
Julpyssel from hell!!

Kommentarer
Postat av: V i c k t o r i a

Och jag som gärna pillar, men inget j-la Pandurotjafs ;)



kram, v

2008-11-19 @ 00:35:20
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0