Lönesamtal, benpress och mammamys

Vilken fredag!
Vaknade supertrött.
Hjärnan har gått på högvarv hela veckan och det har satt sina spår.

Började dagen med ett lönesamtal med chefen.
Vi pratade inte kronor och eftersom det är prestationen under 2007 
som ligger till grund för den här lönerevisionen, 
och så var jag tjänstledig,  så pratade vi mest om hur jag arbetat och
kompetensutvecklat mig under den perioden, och hur jag trivs nu
och vad jag vill framåt.
Jag kommer dock att få en höjning som ligger ungefär i mitten av spannet,
eftersom det jag gjort ligger helt i linje med mitt uppdrag nu.
Nåväl, rik på att arbeta med människor bli man knappast!

Resten av dagen förflöt i snabbt tempo.
Företagsbesök, uppföljningar och administration.

Efter jobbet svängde jag in på vår välsorterade butik för alkoholhaltiga drycker
och inhandlade en flarra skumpa av god kvalité som ska passa till
hummer och havskräftorna som vi ska äta ikväll.

Tillbringade sedan 1,5 svettig timme på gymmet.
30 min crosstrainer följt av:
*benpress
*bencurl - liggande
*lats pulldown
*pull-over - (stora ryggmuskeln, bröst, mage och triceps)
*axellyft
*axelpress (vet inte vad maskinen heter men den där jag pressar uppåt)
*triceps (hantlar + drag)
*biceps (hantlar)
*mage -sidor
*mage - crunches
*mage - gymboll
*ryggresning i maskin
*stretch

Fram tills nu har jag kört igenom hela kroppen på i stort sett varje gympass,
men jag funderar på att ändra upplägg framöver.
Fokusera på antingen överkroppen eller underkroppen för att musklerna
ska få maximal vila mellan passen.
Benen får ju dessutom ofta en rejäl genomkörare på konditionspassen
då jag springer eller cyklar/spinner.
Simningen ser jag inte direkt som träning än,
snarare ett komplement och aktiv vila.

Efter träningen hämtade jag upp mamma
och vi hade hade en mysig kväll tillsammans med barnen.
Vi åt kycklingspett och ris, fetaost röra, ajvaröra och sallad.
Varsitt glas vin drack vi också!
Det var skönt att sitta och skvallra med mammsen en hel kväll, bara vi två!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0