6 mil

Igår var det första träningen med VCK för min del.
Hängde på i medelgruppen, 25-30 km/timmen.
Jo tjenare!!
Jag skulle snarare säga att minihastigheten låg på
30 km/h och som oftast runt 33 km/h...
Dubbla led och rotationvar 60 sekund längst fram.
Det var typ 25 män (läs gubbar) och så jag då,
Annisen, med ben som var hälften så långa som deras.
Jag hängde på jättebra de först två milen, sedan tappade jag, a
v olika anledningar och valde att köra sist.
För det första hade jag ätit på tok för lite, så
soppatorsk var ett faktum och inte hade jag med
mig något heller, vilket jag borde ha tänkt på.
För det andra mår växlarna på cykeln inte alls bra,
utan trasslar sig när jag ska växla ner till mindre kugg,
vilket innebär att jag får köra alldelse för tungt i backar
och då tröttar ut mig fortare.
Dessutom blir man orolig när saker inte fungerar optimalt och
håller igen lite för att undvika att växla så mycket.
Växlarna ska dock åtgärdas idag då hon ska in på service
hos Stenströms i Hallsta.
Det blåste rejälp på sina ställen och mellan Hallsta och Västerås
gick det inte fort ute på gärdet och attans vad jag frös!!
När man inte kör i klunga utan får dra hela lasset själv är det
så otroligt mycket jobbigare.
Mannen fick även han soppatorsk och vi gjorde sällskap in till stan.

Inför nästa sväng har jag förhoppningsvis en cykel i topptrim
och dessutom är jag fulltankad med bränsle och har bars och gel med mig.
En liten sallad utan pasta till lunch håller INTE för sådan här träning,
och det borde jag ha fattat, men jag trodde inte att de skulle gå ut så hårt.
Det visade sig dock att tisdagar är veckans hårdkörningsdag.....
No kidding!
En jobbig med nyttig erfarenhet, men det känns bra att ha kommit igång
och det med en rivstart!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Imponerande! Ni är så roliga och engagerade - hejja hejja!

2009-04-08 @ 10:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0