Påsk 2009


Jag har bestämt mig för att skotta fram dörren in till bastun i lillstugan.
Som tur är finns det en annan ingång också och den är helt framskottad :-).


En liten Annis mot så mycket snö!
Envis som en röd gris är jag och visst kom jag fram till dörren, men med
två stora blåsor i händerna...


Alla barnen leker i den stora snöhögen vid huset. Gissa om de hade roligt!


Sonen och herr S gräver en enorm snökoja i högen.


Männen njuter av varsitt glas vin i solen efter hårt snökojebyggande.


Jag och vår nya familjemedlem, renen/hjorten Lena, som numera pryder
väggen i stugan. Väggen som snart kommer att vara vit....


Sonen med sin bräda!!


När våra vänner åkt hem på påskdagen tog vi på oss längdskidorna och
gick på tur på fjället. En underbar dag med strålande sol....
Det var första gången barnen stod på längdskidor och visst,
jag och mannen hade redan innan räknat ut att tålarmodet skulle få sig
en rejäl duvning.


Sonen, som brås väldigt mycket på mig, tyckte väl sådär om längdåkning....
Han kom dessutom på att det inte är så smart att kasta ut skidor och stavar
i snö som är typ en meter djup...man sjunker så lätt där :-).
Faktum är att det faktiskt gick riktigt, riktigt bra för båda barnen, tillslut!


Jag och dottern njuter av utsikten uppe på fjället.


Mmmm....


Kan det bli bättre? Sitta på Rudolf (vårt renskinn) i solen med en mugg
gott kaffe och Ballerina mint?


Jag njuter av solen på påskafton vid Ski Lodge i Lindvallen.


Härlig, härlig påsk!


Jag, dottern och finaste Lenin har efter mycket möda fått en soffa i solen vid
Ski Lodge där vi, medans vi njöt av rosé och räkmacka konstaterade att
ja, vi har det bra!


Sådan mor, sådan  dotter....


Grabbarna grus i soffan.

Kommentarer
Postat av: Jag

Hmmm, många fina bilder blir det, undrar varför Lillaannisen syns på så gott som samtliga bilder.



Det var en skön weekend vi fick där uppe. Tänk att vi har en stuga där uppe!

2009-04-17 @ 16:45:27
URL: http://dandarache.blogspot.com
Postat av: Annisen

Jag:

Att jag finns på så många bilder beror på att du mer och mer börjar transformeras till en fotogalen japan...dessutom är det ju min blogg ;-)



Jag ÄLSKAR stugan och är så glad över att vi skaffade den!! PUSS!!

2009-04-17 @ 16:49:11
URL: http://lillaannisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0