Hjortronmeditation

Jag gick ett par timmar ensam på fjället idag
och plockade en del hjortron.
6 liter skrapade jag ihop och då gick jag
inte alls långt bort.
Jag älskar att vandra omking ensam
och bara njuta av naturen och tystnaden omkring mig,
Det är ren och skär meditation för mig.
Själen mår så otroligt gott här uppe
och jag har faktiskt lite ågren över att behöva
åka härifrån snart.
Annisen trivs här i sina stövlar och jeans,
med tystnaden och naturen inpå knuten.
Vill jag ha liv och rörelse, restauranger och shopping,
ja då har jag det 10 minuter bort med bil,
som hemma i stan alltså...
Lugnet och naturen som finns här,
den kan jag däremot inte hitta där.


Kommentarer
Postat av: Jag

Skönt att hallen börjar bli klar nu. Jag behöver byta fokus nu. Det var jättefina bär du kom hem med!

2009-08-05 @ 22:48:16
URL: http://dandarache.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0