Lite stugbilder

Vi har som vanligt varit i stugan i helgen
och nu börjar det verkligen bli klart med vår nya hall.
Fint är det också, jättefint,
men så är jag ganska partiskt i målet.


Jag målade fasaden ytterligare en gång i helgen
och även knutbrädorna fick sig en omgång färg.
De ska målas ytterligare en gång, men det hann jag inte denna helg
eftersom det måste torka ordentligt innan.

Resterande panel kommer mannen att sätta upp nästa gång,
för han håller fortfarande på och klurar över ifall han ska ha en lucka eller inte.
Mitt bud är inte, eftersom det bara är dumt att stoppa massa skit där
när vi kan lägga brädor och sådant under huset istället.


Välkommen!


Nu ska bara den gamla fula dörren bort också,
men det få bli nästa helgs projekt.
Visst är min bänk fin!


Jag är mer än nöjd med hur hallen blev!
Nu ska vi bra sätta upp hyllor, skoställ, en garderob
och så ett torkskåp att hänga in blöta skidkläder i.


Fönstret har fått foder runt om och nu ska "bara" ett element sättas
upp så att det bli varmt och skönt i vinter.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Verkligen jättefint, vad ni sliter! Tur att snön kommer snart så ni får ta byggpaus och njuta av livet runt om också. Jag längtar efter snön så allt ogäs hemma inte syns längre... Asfalt överallt till nästa sommar? Kram!

2009-08-24 @ 08:41:27
Postat av: Dandarache

Jag håller med Sanna och längtar efter snön. Fast då skall väl insidan fixas? :-) Eller så skall insidan vara klart inom kort så att jag/vi kan koppla av.

2009-08-24 @ 09:45:17
URL: http://dandarache.blogspot.com
Postat av: Malin

Wow. Vad fint ni fått till det!

2009-08-24 @ 16:50:58
Postat av: Annisen

Sanna: Tack och vi har verkligen jobbat hårt! Jag längtar också efter snön och vinter, men först vill jag uppleva en fin höst. Jag känner inte så stor stress för ogräs, men häcken och gräsmattan får mig ur balans ;-).



Dan: Koppla av?? Hur menar du nu??



Malin: Tack!!

2009-08-24 @ 21:51:06
URL: http://lillaannisen.blogg.se/
Postat av: Dandarache

Jag arbetar jämt när jag är i Sälen.

2009-08-25 @ 09:37:46
URL: http://dandarache.blogspot.com
Postat av: Dandarache

... fast det är väldigt fint där och visst kopplar jag av när jag är där. Det är lite mañana och jag gillar tempot där uppe.

2009-08-26 @ 15:25:51
URL: http://dandarache.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0