Årets julbord

Så var det dags igen för det årliga julbordet med mannens jobb.
Vi ska till Falkenbergska kvarnen, där vi varit nu i tre år,
men först en stunds minglande och glöggdrickande på kontoret.

Annisen är ingen julborsfantast, tvärt om faktiskt,
men det är väldigt trevligt ändå att träffas så här
under lite lättsamma former och umgås.

Det här ser ut att bli det sista julbordet med Headlight,
åtmindstonde om allt kommer att flyta på som tänkt,
eftersom mannen slutar där i början av nästa år
för att fokusera på andra saker.

Det kommer att bli toppen och även om han slutar där
har jag i alla fall lärt känna hans trevliga jobbarkompis
och numera vår granne.
Tack för det, Headligt!

Tillbaka till julbordet och den ständigt aktuella frågan,
vad ska jag ha på mig???
Tankarna snurrar kring en svart, supersnygg kjol
som jag köpt i Las Vegas och till den en top från samma stad.
Klänning känns en liten aning för uppklätt,
i alla fall den jag har i åtanke
och dessutom brukar det vara lite kallt  i lokalen.

Fotbeklädnaden är dock given....
Heels!!!
Fråga är bara vilka, men jag tror att det lutar åt de svart/vita
12 cm klackarna eller de helsvarta pumpsen.
Ddddagens I-landsproblem, skulle mannen i mitt liv säga.
Högst reella frågor, anser jag!
Nu är det bäst att göra sig vacker för julgrisen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0