Julfixande och lite bilder

En ny omgång lussekatter såg dagens ljus,
eller i det här fallet mörker, igår kväll
eftersom tre påsar försvunnit spårlöst från frysen
under den senaste veckan.

Det blev också en omgång knäck gjord och
efter stränga förmaninga till både barn och man,
framförallt ett av barnen, hoppas jag att de får finnas
kvar längre än ett par dagar.

När jag stod där vid kastrullen med knäcksmet började
jag fundera på hur många små knäckformar jag har fyllt i mina dar.
Många formar.....

Julen blir vad man gör den till,
vissa slavar under dåligt samvete och känslan av att aldrig räcka till,
andra fullkomligt hänger sig åt pyntande och mysande under hela december.
Jag känner att jag lämnar stressen och pressen mer och mer,
för att faktiskt njuta av stämningen och se det fina med julen.
Vi firar inte med så många,
ja, i år blir vi nog faktiskt helt själva
men pappa och Lena vet vi kommer förbi,
troligen på juldagen och det ser vi fram emot.
Att för en gångs skull vara nästa 100% säker på att ha
snö utanför fönstret på julaftons morgon känns också mysigt.
Det enda som är lite trist är att vi inte har plats för en gran i stugan,
och det känns lite fel att ha den i "lllstugan".
Well, grandoft måste finnas,
så vi får försöka lösa det på något sätt.
Troligen genom att ha en stor kruka med ris på golvet
och så pynta det.
Det kan nog bli riktigt nice!

Här kommer några bilder:

1:advent med den andra omgångens lussebullar.
Jag har bakat en omgång i stugan och två hemma i stan...hittils!


Cleo busar med lillmatte i en snöhög.


Puss i påsk....eller advent!


Cleo fullkomligt älskar att busa runt i snön.


Det är också mysigt att ligga och värma sig på fällen framför brasan.


Två coola killar med en hel dags åkning framför sig.
Sonen hade med sin kompis upp helgen vid 1:a advent och de åkte
bräda både lördagen och söndagen.


Julmattan är utrullad!


Vår fina, supertunga adventsljusstake som vi köpte på
Lilla Handelskompaniet vid Sälfjällstorget.
Sedan ska jag plocka granris och ha i den, men här skulle vi åka hem
och riset skulle bara tappa alla barr tills vi kommer dit igen.


Vår fina adventsgran!
Det är grymt mysigt att titta ut och se den lysa i mörkret
med all snö runt omkring.


Så här såg det ut i söndags vid stugan när vi åkte hem till Västerås.
Gissa om det känns trist med allt det bruna och blöta här hemma
när man vet att det ser ut så här 20-30  mil bort.


Jag och dottern myser med Cleo i soffan nere.


Lussebullar 3.0!!!


God Jul önskar Cleo!


Kommentarer
Postat av: Svärmor

Oj,nu var det kommet mange fine bilder opp.Ser jättemysigt ut.Det är jo riktig Tomteland,så jag förstår det måste kännas skönt å fira jul där uppe.

Jättemysigt å få träffa och krama är i går.

Leif hälsar så mycket..Kram på är alla från Svärmor,mamma.farmor

2009-12-19 @ 17:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0