En underbar och iskall dag

OK...
Sammanfattat med två ord kan min första dag i Prag
beskrivas som UNDERBAR och ISKALL.
Som jag tidigare skrev har jag inte haft några direkta tankar
eller förhoppningar kring staden men jag är helt såld.
Faktiskt har jag aldrig varit i en så vacker storstad.
Hela centrum består av ett ändlöst myller
av gamla vackra hus och kyrkor.
Kultur och historia i vart enda hörn!

Hotellet som vi bor på ligger en bit utanför centrum,
men metron går direkt härifrån och det tar max 10 minuter
 från att jag lämnar rummet till jag är mitt "i smeten".
Även hotellet var över mina förväntningar.
Det enda lilla "abret"  märks nu..när jag sitter och skriver i lobbyn.
ALLA röker inomhus.
Sunk är bara förnamnet på hur det luktar ...eller stinker.
Tack för att det inte är så hemma längre.

Nu ska jag strax gå och sussa efter en intensiv och  lång dag.

I morgon ska jag berätta om de underbara föreställningar
som vi tittat på idag....och om kylan.
Den bitande, fuktiga kylan....
Love!

Kommentarer
Postat av: Lena

Hoppas att du och mannen har det fantastiskt bra! Saknar dig här hemma! Puss

2009-01-07 @ 15:22:11
Postat av: Annisen

Lena: Vi har det underbart... joch jag saknar dig också men vi får leka på lördag för det är ju du bra på, att leka alltså ;-)

PUSS!

2009-01-08 @ 11:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0