Första dagen

Första dagen i Prag hade jag och mannen hela dagen tillsmmans,
Vi började med att ströva runt i den extremt bitande kylan,
vilket var ren och skär tortyr!
Att  jag sedan lämnade hjärnan på hotellet och struntade i
att ta med min varma mössa ner på stan gjorde att'
vi tvngades leta reda på en mössa till mig.
H&M....thank you for beeing a friend!

Kaffe och ölstoppen under dagen var också frekventa.
Allt för att få en ursäkt att värma oss,

Vi har vandrat över Karlsbron upp till borgen och tittat på
fantastisk utsikt och en enormt vacker katedral.
Mannnen är värre än den värsta japan när det gäller att fota.
Han finns dock inte med på lika många bilder,
eftersom jag vägrar sticka fram fngrarna i denna kylan.
De bllir isbitar på några sekunder...

Det finns n fantastisk liten kyrka, St Martin i muren,
som är från 12oo-talet och där var vi och lyssnade
på en konsert med ett antal av de mest kända klassiska verken.
Hur tusan kan några stråkinstrument frambringa
sådana magiska, osannolikt vackra toner?
Jag får både ståpäls och tårar i ögonen, samtidigt som
jag fylls av en otrolig glädje över att bara finnas till....
Behöver jag nämna att en stenkyrka från 1200-talet
är VÄLDIGT kall, speciellt när det är minus 14 grader ute?

Efter konserten letade vi upp en mysig restaurang
som fått fina omdömmen och det var verkligen
både gott och mysigt.....och prisvärt!
När middagen var avklarad satte vi kurs mot nästa
kulturella evenemang - Laterna magika.
Det är en teater som funnits i 50 år och som
använder sig av multimedia och dans, både modern och klassisk 
i sina föreställningar.
Otroligt häftigt!!!

Som jag skrev tidigare, mina första intryck av Prag är undebara.

Kommentarer
Postat av: Brrr

Bara så du vet: en man kan aldrig få för många öl och som Perikles svarade i Tuborg reklamen gällande när en öl smakar bäst - "Hvergang".



Det var fantastiskt bra musik och en toppentrevlig dag.

2009-01-08 @ 14:42:58
URL: http://dandarache.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0