Prag

Förhoppningsvis blir det ett besök på Prags Stadsopera
för att titta och lyssna på Svansjön på onsdag.
Redan på tisdag är vi sugna på en föreställning på
National Teatern i den utbyggda delen Laterna Magika.
Ensembeln där använder inte tal utan musik, ljud, färg, dans
och pantomim tillsammans med projicerade bilder och former
för att uttrycka budskapet i teatern/showen.
En multimediaföreställning som ska vara superhäftig!

Annars ser jag fram emot att gå runt och titta på vackra
byggnader och kyrkor.
Jag älskar att titta på och i gamla kyrkor och sådana finns
det tydligen gott om i Prag.
God mat tillsammans med min man vill jag också
äta på små mysiga restauranger.
Öl...om jag måste så visst,
en kan jag väl klämma bara för sakens skull.

Jag har egentligen inga stora förväntningar på staden
och det är oftast då det blir bäst.
Paris kände jag ingen som helst lust att lära känna,
men när jag väl kom dig första gången,
var det kärlek vid första ögonkastet.
Bangkok likaså...där trillade till och med tårar på min kind när
jag tvingades åka därifrån.

Well, snart lär jag få veta vilket avtryck hon kommer
att lämna efter sig, Prag.
Staden med alla broarna....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0