Super Saturday

Vilken fab dag denna lördag har varit.
Sovit lagom länge.
Frulle med familjen.
Fixa och donat lite här hemma innan jag och mannen
drog till El Stockholmo för att gå på en väns vernisage,
som hon har på galleri Hagman på söder.
Vilka underbara tavlor denna kvinna målar.
Färgstarka, levande och erotiska...precis som hon själv.
Vissa människor är bara underbara och sådan är hon.
En riktig kvinna!!

Finaste L var också där, så jag och mannen fick oss en
mysig stund för oss själva med henne också.
Världens bästa cesarsallad finns på Anglais och den passade
vi på att avnjuta tillsammans med ett gott vin.
Vännen satte sedan av mot andra äventyr medan mannen och jag
letade upp en ny resturang där vi mumsade på varsinn dessert.
Eftersom jag älskar både cremé bruleé och champagne blev valet
inte svårt......ett glas skumpa och en cremé brulée.
Kaffe eller espresso kan jag dricka sedan....

Appropå espresso var ett av dagens mål Nespressobutiken på Biblioteksgatan.
Där shoppade vi loss rejält bland de olika espressosorteran, så nu är äntligen
förrådet fullt hemma hos oss.
Sammanfattat har dagen varit alldeles underbar.
Tid men familjen, vänner och så bara jag och mannen....
Nice...riktigt nice!


Fina Cathrine vid sina tavlor.


Jag gillar hennes tavlor jättemycket.
De är färgstarka, erotiska och levande,precis som hon själv.


Mannen och finaste L!


Annisen med världens absolut godaste Cesarsallad som finns på Anglais.


Vi hittade ett till galleri med tavlor vi gillade som får besök av oss en annan dag.

Kommentarer
Postat av: V (moi)

Älska nespresso!

2009-01-18 @ 00:30:34
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Annisen

V: Ja, visst blir det gott kaffe! Vi också köpte hem deras limited edition smaker nu...ingerfära och caramel. Båda var riktigt goda!

2009-01-18 @ 00:39:36
URL: http://lillaannisen.blogg.se/
Postat av: Lena

Det var såååå roligt att få träffa er på "tu man hand" i kungliga huvudstaden! Efter mina äventyr där idag inser jag att jag behöver en egen förklädd flyttfågel... Känner du någon som är ledig? Och visst var vernissaget/Cath/tavlorna fantastiska!

2009-01-18 @ 19:19:54
Postat av: Annisen

Lenin:

Hm...ledig flyttfågel...ska fundera.

Jag vill veta allt om dina och Cathrines äventyr så snart som möjlig och ser fram emot våra kommande eskapader i den kungliga huvudstaden.

Cath och hennes tavlor är fantastiska, absolut och det var så roligt att få vara där på hennes första vernisage och du var pricken över i:et :-)

Kärlek / A

2009-01-18 @ 22:43:28
URL: http://lillaannisen.blogg.se/
Postat av: Cathrine öberg

Hej!

Tack för alla fina ord, tack för blommor och att du och Dan kom och förgyllde min dag på vernissaget.

Eftersom du lagt ut så bra bilder i bloggen har jag "lånat" två av dem till min blogg på Svenskakonstnar.se. Gå gärna in och kika där.

Du får smälla mig med linjal på fingrarna om jag har tagit mig för stora friheter när jag lånade bilderna - aj aj ja...

Kram

2009-01-19 @ 11:22:45
URL: http://www.svenskakonstnarer.se
Postat av: Annisen

Cathrine:

Tack själv för att vi fick komma! Självklart får du använda bilderna på dig. Säg till om du vill att jag mailar över de i orginalstorlek och så kan du få fler bilder.

Kram / A

2009-01-19 @ 17:09:10
URL: http://lillaannisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0