Travel junkie

Vissa går igång hårt på inredning, andra skor.
Jag lägger mina surt ihopskrapade slantar på
att försöka resa och uppleva så mycket som möjligt
den lilla tid jag vandrar med mina fötter på denna jord.
Helst ska detta ske tillsammans med mina kära...
mannen, barnen och ibland gärna med vänner,

Jag sitter nu här och underar på VAD det är som gör
att jag har en konstant längtan efter att uppleva nya platser
och få intryck som inte tillhör vardagen hemma.
Jag tror att det är delvis för att jag är uppväxt med min kära
mamma, som även hon älskar att resa.
Vi är inga standard charterturister utan snarare tvärt om.
Planerandet och förberedandet är en lika viktig del för mig
som själva resan i sig...lika njutbar.

Prag har jag självfallet kollat upp massor kring, men ändå
har man inte bilden klar för sig förrän man väl står där,
med fötterna i den "inhemska jorden".
Det är då landet, eller stadens själ kommer till mig,

Nä jag kommer hem igen är det knappt 50 dagar tills jag lyfter
med planet till Thailand....igen, och jag har massor kvar att
kolla upp gällande bra hotell, stränder, dykarrangörer, etc.
Knäppt att lägga så många semesterdagar och pengar på
ett enda land kanske några tycker, och fine.....tyck det då,
men jag lever mitt liv och ni ert.
Jag älskar Thailand och det finns SÅ mycket mer än Phuket att uppleva.
Nu ska vi utforska norra delarna av landet under några dagar och även
hinna med den östra delen, med öarna som ligger där.
Helt nya intryck att fyllas med och att dela med mannen och barnen.
För det fina i kråksången är att de blivit precis som jag.
De älskar att resa och uppleva!

Samtalsämnena hemma kring matbordet handlar väldigt ofta
om minnen från tidigare resor, eller vad de drömmer om att uppleva i framtiden.
Bara det att hela familjen dyker och tillsammans kan dela undervattens-
världens fantastiska miljö är så stort!
Jag och mannnen drömmer nu om Sydafrika, men det döjer nog.
Dottern pratar ofta om Kina och Japan och sonen, ja...Thailand och
dykningen där är det som snurrar mest i hans huvud nu tillsammans
med snowboardåkning i Österrike.

Troligen har jag där närt en blivande sässongare vid min barm!
So be it...livet och vardagen hemma i Sverige kommer att komma
ifatt honom så småning om i alla fall.
Eller så gör det inte det, utan kanske är det något annat land
som blir hemma för honom eller dottern.
Hon ligger lika bra till när det gäller det livet hon,
nyfiken och frammåt som hon är.
Bara den som lever får se....
Love!

Och, ja jag vet att det är dumt att flyga, men vi åker buss och tåg också.
Dessutom sopsorterar vi allt avfall och cyklar massor hemma i stället för
att åka bil jämt, Kallt ä det inne också.....ibland ;-)
Sedan går det att köpa utsläppsrätter.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man kan dyka med hajar i Sydafrika, hälsa barnen det ;-)

Ser att du mår toppen, fortsätt med det. Syns vi på tisdagens LC möte?

2009-01-09 @ 22:47:19
Postat av: Annisen

Anonym: Ja, jag mår toppen och planerar att fortsätta med det ;-). Att dyka med vithajar har varit något jag drömt om forever, så den dag vi åker till SA är det ett måste!

Om jag tror rätt s¨å är det du Pia som skriver och vi ses absolut på tisdag eftersom det är jag som är värdinna för mötet. Kram !

2009-01-10 @ 12:16:39
Postat av: Hemma igen

Det är jag som sopsorterar och ser till att den biten fungerar och min belöning är den tid du lägger på att kolla upp alla detaljer på resmålen. Jag tror faktiskt att du gillar att veta ett och annat om de platser vi besöker. Du är bra på det. Prag var riktigt vackert och kommer säkert att vara ännu vackrare då vi besöker det på sommaren, dvs inte -11 c. :-)

2009-01-10 @ 17:04:57
URL: http://dandarache.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0