Sälen

Igår när vi var på promenad i området med Cleo
träffade vi en trevlig man som också han var ute med sin hund.
Han berättade att han kvällen innan sett en stor varg i området,
där vandrings-/skidlederna utgår ifrån.
Det är typ 200 meter från vår stuga!
Den hade lugnt stått där, trots att han hade hundar med sig.
Coolt!
Något som inte känns lika coolt är att för tre år sedan var det
en stor björn på gatan som ligger under oss.
Nu är det ju trots allt tre år sedan och absolut inget jag oroar mig för,
eftersom den är borta för länge, länge sedan,
men när man är ute i skogen och på fjället häromkring
är det bra att ha i bakhuvudet att det faktiskt finns ganska
gott om vilda djur av den större sorten.

Något det också finns gott om i år är hjortron,
Under en tur på fjället såg vi massor av bär,
och då gick vi bara längst den spångade leden.
De är inte mogna än utan behöver någon vecka till
på sig för att bli sådär underbart guldgula och mogna.
Blåbär ser det också, precis som prognosen säger,
ut att bli väldigt gott om men även de behöver någon
vecka till på sig innan det är dags för Annisen att gå loss i riset.

Igår hade vi det riktigt soligt och varmt ,
så mannen och sonen passade på att cykla down hill i Lindvallen
hela eftermiddagen och jag målade ena långsidan på stugan.

En fiskettur vid Långtjärn har också hunnits med
och vi fick självfallet ingen fisk,
trots att det vakade massor.
Nu är det dock så att det ska bli "andra bullar av"
när det gäller fisket eftersom vi nu är innehavare av årskort
i området och vi kommer inte att ge oss förrän vi fått fisk.
Så det så!!
Så öringen och rödingen, watch out...
I´ll be hunting you down!!
(eller fishing you up...:-))

Stugstatus då??
Ja, förutom att jag målat en del så har skåphandtag
och lite annat kommit på plats i köket,
golvlister och dörrfoder lika så,
och idag ska mannen sätta dit sockarna under skåpen.
Det går frammåt!!


Mitt paradis!

Matte och Cleo på Hemfjället.


Eftersom Cleo inte ska gå så mycket när hon är  liten valp måste vi bära
henne ganska ofta under en sådan här tur på fjället, något hon inte tycker
är helt toppen för hon vill såklart springa själv.


Hjortron!
Jag längtar tills om någon vecka då de är riktigt mogna.


Cleo står och kollar in mossen bredvid spången.


Mm...en stor tugga vill jag ha....



Av någon anledning gillade Cleo att dra upp blöt mossa och tugga på,
och det kan inte bara varit för att hon var törstig, eftersom hon precis
hade druckigt vatten ur en bäck.


Mina finaste tjejer!
Cleo och lillmatte bland hjortronen på fjället.


Ibland vill man bara vila och då är det skönt om någon kliar en på magen,
så snälla husse gör det!


Utgångspunkten ca 200 meter från stugan.
På sommaren vandringsleder och på vintern är det fina skidspår.


Matte och Cleo vid Långtjärn.


Dottern fiskar och har luvan på som skydd mot mygg och knott,
men det var faktiskt inte alls så farligt.


Underbart!
Jag älskar att fiska och önskar mig ett eget, bra flugspö
och kanske blir det snart verklighet, dessutom skulle jag villja få en rejäl
privatlektion av pappa, som är en riktig flugfiskeguru.


Mannen stå och kastar.


Långtjärn i skymningen.
Det är sagolikt vacker här och det allra bästa är att det är nära hit
och till andra fina fiskevatten från stugan.
Dessutom har vi ju både Görälven och Västerdalälven alldeles i näheten
och där finns också riktigt fina fiskeplatser.

Kommentarer
Postat av: Dandarache

Coolt! Har vi sockor på skåpen ;-) Jag kanske tar mig en titt på socklarna senare.

2009-07-19 @ 14:08:44
URL: http://dandarache.blogspot.com
Postat av: Malin

Vet ni, jag är GRYMT avundsjuk. Vi är just nu på ett regnigt Öland och ska jag vara helt ärlig så längtar jag hem! Det är grymt jobbigt!



Fina bilder, men det lät väldigt läskigt med vargen i kvarteret.

2009-07-19 @ 20:51:41
Postat av: AnnisenAnn

Dan: Ordsnok!!



Malin: Just nu pissregnar det hä uppe. Vi valde att stanna här i stugan inatt också och åker hemmåt TIDIGT i morgonbitti.



Jag ttycker det känns ganska coolt med varg i närheten och det var nog mest flyt att han såg den.

2009-07-19 @ 21:19:43
URL: http://lillaannisen.blogg.se/
Postat av: Vicktoria

Fantastiska bilder. WoW!

2009-07-27 @ 00:07:05
URL: http://vicktoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0