Tiden...

Tiden går fort när man har roligt
och det stämmer så bra.
Snart, om 12 dagar för att vara exakt
publicerade jag mitt första inlägg på bloggen
och fram tills idag har jag skrivit nästan 700 inlägg.

Många undrar varför jag skriver här
och jag har egentligen inget annat svar
än att det här är mitt ventilationshål.
Jag skriver för min egen skull!
Att skriva är för mig ett sätt att rensa hjärnan,
få orden som snurrar i mitt huvud synliga.
Ibland djup...
Ibland yta...
Jag är en känslomänniska och ibland svänger det fort,
men hellre det än att vara en död fisk!!!

När jag sitter och tittar,
eller snarare läser tillbaka på året som gått
kan jag bara konstatera att massor har hänt.
Jag gick och våndades något alldeles fruktansvärt
för mitt jobb då...
För att behöva fatta beslut om att lämna ett sjunkande skepp.
Idag förstår jag inte vad jag våndades för?
Varför jag inte tog det beslutet långt tidigare är för mig en gåta.
Det är också en av de bra sakerna med bloggen....
Jag kan följa mina tankar och mitt resonemang.
Gå tillbaka...
Reflektera...
Se utveckling...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0