Äntligen här igen..

Wow!
Resan har gått fantastiskt bra och helt utan minsta missöde eller strul.
Jag och barnen måste se ganska roliga ut när vi gör långflygningar.
De flesta andra sitter rakt upp och ner och försöker sova eller vila,
men vi liknar mest ett nystan ihopsnodda lemmar som söker efter att
optimera möjligheten till en liten slummer.
Vi kom fram i god tid till Bangkok och den giganstiska flygplatsen, som
många inte alls gillar, men jag tycker är underbar.
Att se solen gå upp över Bngkok är helt magiskt.

När vi kom till Krabi delade vi minivan med några andra som också de
skulle till Koh Lanta och sparde på så vis in en rejäl slant.
Boende hittade vi på stammstället DR Lanta, där glada och
igenkännande tillrop mötte oss när vi kom, men alla funderade
"where is Papa"och "when is Papa coming?"
Jag kunde inte låta bli att ringa och väcka den "stackarn" och låta honom
höra vågonas brus och samtidigt berätta om hur mycket solen värmde och
att jag precis beställt in hans favvorätt, chicken with red curry.
Vädret är helt toppen och när jag gick i vattenet kunde jag inte låta
bli att skratta lite för mig själv....badkarsljummet!
Helt underbart!!
Mammsen har anslutit till oss och nu har vi varit och ätit på ett av
mina favvoställen här, Seaside inne i Saladan.
För att ha varit vaken i 39 timmar är jag förvånadsvärt pigg.
Nu ska mammsen och jag ta varsitt glas skumpa och kidsen sover...
i alla fall dottern.

Har försökt lägga upp bilder men just nu är anslutningen suoerdålig,
så jag gör ett nytt försök imorgon.


Kommentarer
Postat av: V (moi)

ja du hjärtat... GUD vad fantastiskt!

NJUT!



KRAM, Vickan

2009-03-05 @ 17:08:24
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hola Thailaaaand! Låter inte helt fel det där... Ha det underbart och var rädda om er! Många kramar edlings

2009-03-06 @ 08:53:34
Postat av: Jag

Hej! Hemma töar det. Snoret rinner i näsan. Huvet värker. Jag funderar på att hyra en film och slakta en påse ostbågar; kanske skulle köpa choklad eller glass. Limpan hälsar; jag har faktiskt pratat med marsvinet vilket inte direkt är det jag brukar att göra. Jag har inte diskat eller gjort någonting där hemma (men du vet att jag inte tycker om oreda, så det är bara en tidsfråga tills dess att jag har indexerat alla handdukar och lagt dem i korrekt färg-mässig ordning. Jag kuggade på mitt cert med 25 poäng; skulle ha över 700 poäng och jag hade 675, men jag har ju lyckats mer än tio gånger tidigare (ibland kan det faktiskt vara på sin plats att misslyckas) så jag får väl försöka igen nu på måndag. Jag har lekt med kameran och de olika objektiven och det är en hel vetenskap det här med att ta bilder - typ "klick" liksom och resten skall ju vara automatiskt? Jag tycker nog inte om när det är för enkelt; åtminstone inte jämt i alla fall. Lova att du dricker en Chang för mig och att krama barnen! 7 dagar kvar! Hurra! Tiden GÅR fortare än man tror... Puss!

2009-03-06 @ 16:27:53
URL: http://dandarache.blogspot.com
Postat av: PAPPA

Hej Anna,Stoffe och Linnea

Vad roligt att komunisera på detta sätt.

Önskar att jag hade en Vebbkamera nu.

Sänd mera bilder,säger mer än ord.

Ha en bra SEMESTER.

MVH Pappa O Lena.

2009-03-06 @ 20:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0