Allvarligt talat...

Hur mycket skit ska jag ta från en fjortonåring?
Jag orkar inte hänga med i svängarna mer...
Ibland fullt verbalt världskrig där jag är värsta motståndaren
som ska krossas till varje pris.
Ibland mammas lilla kille som vill kramas, mysa
och framförallt åtnjuta allsköns förmåner.
Problemet är som jag ser det flera,
men framförallt att han inte kan ta att vi sätter upp
de regler och riktlinjer som gäller här hemma.
Det ska vafansa,sväras och muttras över det mesta
och jag avskyr att få "va fan" som svar i varannan mening.

Kan alternativet vara att jag och Cleo flyttar till stugan
eller till en lägenhet under ett par år och jag och mannen blir särbos?
Ja, just nu känns det fullt möjligt eftersom ja är helt
övertygad om att min mentala hälsa är i farozonen
om jag har det så här i flera år till.
 


Kommentarer
Postat av: Dandarache

Sonen kan väl flytta till en plats där man kan chilla, spela dataspel, käka glass direkt ur glassbyttor, svära och vafana varje dag samtidigt som man missköter tider och inte riktigt klarar av att göra komplicerade saker som att plocka upp typ tre plagg från golvet utan att vafana tiofallt.



Tänk att få slippa bråka om fjärrkontrollen eftersom att man kanske har en eller varför inte tio TV-apparater med Family Guy, Simpsons och Jackass på samtidigt. Obegränsat med socker och red bull - tjohooo!



Obegränsat med data-spelande så att man kan bygga upp karaktärer som är hur starka som helst i la-la-land...



Drömmar!

2009-09-18 @ 14:55:25
URL: http://dandarache.blogspot.com
Postat av: Catta

Fy! Jag vill inte byta med dig! Känner dock igen mig idin situation, tänkte precis sammaibland när det var som värst, "jag vilflytta härifrån" "jag orkar inte mer" "jagblir galen av besvikelse, ilska allt"

Kanske ett glas vin eller två eller tre hjälper! Tillsammans med mig! Imorgon?

Kram och stå på dig!

Men spar din energi så gått det går! (Tonåringar kan vara väldigt ologiska (omogna)= säga halvgalna saker som de själva tror på en stund i alla fall).

2009-09-18 @ 15:37:05
Postat av: Edel Jansson

Även ni har varit i tonåren.!!Inte lätt för förelder å fostra,och samtidigt inse att barnen börjar bli vuxen.Gläds ENDÅ till att ni har en fuldt frisk tonåring .Som inte är ute å gör en massa hyss på kvälder och nätter!!!Snart,,mycket snart (årerna går så fort)då lämnar han boet.Har sitt eget liv och familj .Och inte tid till För förelderna!!TIDEN RÄCKER INTE TILL!!!!!

2009-09-19 @ 12:24:41
Postat av: Annisen

Dan: :-)



Catta: Nog är han omogen allt och både jag och Dan förundras över hans totala brist på logik ibland...

Jag hade verkligen behövt en stund med dig, men en heldag på kursen och en tidig start imorgon gör att jag måste passa denna gång, men snart....



Edel: Ja du, jag tror knappast att Dan sagt så mycket fult och uppfört sig hälften så illa under hela sin livstid. Att han sedan inte ränner ute om nätterna tar inte bort det faktum att han bitvis är värre än den värsta finnen i röven och jag (och Dan)önskar att vi kunde sälja honom på Blocket....



Jag ser fatiskt fram emot den dag barnen är så stora så de flyttar och böjar egna liv, men jag hoppas och tror naturlitvis att vi kommar att ha en fin kontakt även då...

Mycket av allt vi gör tillsammans nu som tex resor, dykning, skidåkning, fiske, cyklar och stugan är sådant som jag tror svetsar samman oss som familj.

Sedan är det förhoppningsvis också så att jag och Dan fortsätter leva vårt liv ungefär så som nu med jobb, resor, vänner, hund och stugan och stunderna med barn och barnbarn blir då guldkanten i ett aktivt och händelserikt liv.

2009-09-19 @ 22:17:44
URL: http://lillaannisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0