I skogen

Vad kan vara bättre sysselsättning en regning måndagskväll
än att ta en tur i skogen med mannen och Cleo?
Knappast något....
Sonen hade cykelträning och dottern ville absolut inte hänga med
så efter att ha svängt förbi Mc Donald´s och köpt kaffe och varsin glass
körde vi mot skogen och den föväntade svampen.

V fick en hel del gula kantareller och så hittade jag några Karljohan
och lite smörsopp och citronskivlingar.
Det bästa med hela rejen är dock att bara få vara i skogen,
att vandra omkring och känna energin komma tillbaka efter en dag på jobbet.
Cleo fulkommligt älskar att vara i skogen där hon oftast får springa lös.
Hon är verkligen mattes skogstroll och har full koll på mig hela tiden
och kommer sättande mellan träd och ris som ett litet skott
så fort vi kallar på henne.

Vi har anmält oss till en kantarellsökningskurs med henne i slutet
av september och jag hoppas  verkligen att vi kommer med.
Den var full igår, men det skulle troligen bli ett återbud
och då få vi plats.
HOPPAS!!!

Nu är det dock bara att bita ihop och göra mig klar
för det är stormöte på jobbet direkt på mogonen och sedan
har jag fullt med ställen jag ska till.
Det är bara att blunda och tänka på skogen och fjället när det blir
för mycket som snurrar i huvudet.
Inhale, exhale.... 


Kommentarer
Postat av: Dandarache

Hon älskar verkligen att vara i skogen, vår lilla Cleo! Hoppas att vi får plats på kantarellsökkursen.

2009-09-01 @ 12:45:33
URL: http://dandarache.blogspot.com
Postat av: Malin

Vad roligt att det finns hundkurser för kantarellsökning. Snacka om att förena nytta med nöje. Så länge som hon inte lär sig att tycka om dem så pass mycket att hon smaskar i sig alla innan ni hinner fram. :)



Jag blir inspirerad till en skogstur, det får nog bli till helgen.

2009-09-02 @ 07:59:12
Postat av: Annisen

Dan: Jag med!!!



Malin: Ja, det gäller att belöna henne när hon hittar dem så att det är själva belöningen hon vill åt och inte svampen. Hon har dock inte vist något intresse alls för att äta kantareller när vi är ute i skogen. Jag brukar visa henne dem ch låta henne sniffa, men hon är ganska ointresserad...harbajs är mycket mer spännande ;-)



Du får hänga på någon kväll när vi går en runda i skogen hemomkring!

2009-09-02 @ 08:40:18
URL: http://lillaannisen.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag hänger gärna med, hojta till. :)

2009-09-02 @ 21:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0