Krig & Fred

Tredje världskriget bröt ut här igår,
i alla fall inombors hos en tonåring.

Fred har nu stiftats med hjälp av ett av de mest
effektiva vapen som finns, nämligen kramar.
Inte ens den mest förvirrade hjärna kan stå emot
mammas famn och de förlösande orden "jag älskar dig".

P.S Tack finaste du, ja just du, för att du hälper mig att
ta fram och använda mig av det jag faktiskt vet fungerar
och att svälja stoltheten.
Tack för att du finns, för att jag får vräka ur mig frustration
och för att du lyssnar och kommer med kloka reflektioner.
Att det inte är lätt att vara förälder, ja det vet vi båda,
men att ha en vän som du gör skillnad.
Kärlek fina du!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0