Fredag 2 april

Idag landade vi i Bangkok 5.30 på morgonen och hämtades på flygplatsen av Mr Yo,
en thailändare som svärmor och hennes man lärt känna.
Vi valde att låta oss hämtas av honom för att det var enkelt
eftersom han vet precis vart vi skulle,
men särskilt billig var han inte.
Huset som svärmor och hennes man har köpt ligger i Rampung, Rayong
och till den flera kilometer långa stranden är det ungefär 200 meter.
Huset är jättefint och har allt man kan tänkas behöva.
Ja, det är bara poolen som fattas,
men den ska tydligen komma på plats inom en inte allt för lång framtid.

Efter att ha ätit en god frukost och fått några koppar kaffe gick vi till stranden för att bada.
Vattnet är minst 30 grader. Helt fantastiskt!!
Det är enormt varmt och nu när jag skriver detta är det midnatt
och det är trettio grader ute!
Vi åt lunch på en thairestaurang alldeles i närheten av huset
och sedan tog vi en tuk-tuk in till staden Rayong för att titta och shoppa lite.
Dottern gjorde några fynd på marknaden och mannen köpte linser hos en optiker.
Till ungarnas lycka hittade vi Swensen´s  på  Tesco
så ett stopp för att äta glass var ett måste.
När vi, efter många timmar åkte tillbaka höll mannen på att somna av och kidsen likaså.
Jag har lyckats med konststycket att hålla mig vaken i nästan två dygn,
så  jag hoppas att jag nu är helt inställd på thaitid.


Jag och sonen tillsammans med svärmors man på stranden vid huset.


Glass på Swensen´s i Rayog.


Jag och kidsen vid kvällsmarknaden inne i Rayong.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0