Lördag 3 april

Ja ha, under natten har Annisen slaggat i tolv timmar
och känner mig helt utvilad.
Eftersom både man och barn sov ännu längre åt jag sen frukost
tillsammans med svärmor och Leif ute på framsidan i skuggan.
Värmen är helt otrolig nu!
En dam som har en av alla thairestaurangerna längst vägen
kom förbi och vi pratade en stund.
Det är fascinerande hur tokigt det kan bli ibland med språket,
men på något sätt lyckas man ändå förstå varandra.
En sak är i alla fall säker och det är att engelskan knappast
utvecklas i positiv bemärkelse när man talat med thailändare.
Det är många avhuggna meningar, yes och no och ruskande huvuden.
Vi var nere på stranden på eftermiddagen och badade
och passade på att äta varsin Som Tam,
som är en stark sallad gjord på bland annat omogen riven papaya.

Efter att ha varit hemma och duschat och bytt om till lite snyggare kläder
hämtades vi upp klockan fyra av Mr Yo som körde oss till den kända restaurangen Classic Forest. 
Där vandrade vi runt i en helt fantastisk omgivning,
matade fiskar och svanar och njöt av fantastiskt goda drinkar,
god mat och en enormt påpassad service.
Eftersom vi firade att både jag och svärmor fyllt år
och att hennes man fyller om en vecka kom de in med ett stort fat med glass,
frukt och grädde till efterätt åt oss.
Efter maten hade jag, mannen och barnen bokat 80 minuters fotmassage
på Classic Forest Spa  och det var helt fantastiskt skönt.
Både mannen och sonen somnade av.
En toppenkväll alltså!


Jag vid Classic Forest som bara ligger ca 4 km från huset.


Dottern matar de svarta svanarna och fiskarna.


Jag och hunken i en stol som är gjord av en stor rot.


Jag njuter av en fantastiskt god drink vid Classic Forest.


Annisen på en marknad i den lilla orten Ban Phe.


Här kommer en försäljare av badleksaker på sin tuk-tuk och hur
han ser vägen är ett under!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0