Torsdag 8 april

Jag och hunken gick upp ganska tidigt för att ät frulle
och det som ingick kan knappast göra någon fet. 
Sedan gick vi en sväng längst stranden och pratade igenom taktiken inför vårt hotellbyte
och sedan svängde vi in på det som vi bestämt oss för, vilket blev Cookies Resort.
Det är en ganska fin resort med en fin pool och vi har fått tag på deras VIP-room till ett ganska OK pris.
Det enda lilla ”aber” som finns är att det ligger nära deras bar och det Thailändska nyåret,
songkran går av stapeln här om ett par dagar.
Det betyder big party under ett dygn och öronproppar är nog ett måste,
annars är rummet toppen.
Skulle vi vilja bada bubbelbad är det inga problem,
men jag känner mig betydligt mer lockad av både poolen och havet måste jag erkänna.
Nu när jag sitter och skriver det här är klockan 16.30 och det har varit ett 6 timmar långt strömavbrott
på hela ön eftersom de skulle dra om några elledningar,
men nu kom precis strömmen tillbaka.
Gissa om det är skönt att få tillbaka airconditionen!!!

Det enda negativa med thailand är den förbenade myggen,
och jag har fått ett antal bett som håller på att driva mig till vansinne.
Det blir inte som ”vanliga” svenska myggbett när dem thailändska myggen biter en,
utan här blir det först röda märken som kilar som satan och efter ett par dagar
blir det som blåsor i mitten och det kliar fortfarande minst lika mycket.
Jag äter antihistamintabletter och smörjer betten med någon kräm som knappast hjälper.
Jag hatar mygg!!!
Vi har hittat ett kanonställe att ät på och vi fick det rekommenderat av en thailändsk kvinna
som bott i Sverige i 16 år, och som semestrat här på Koh Chang varje år de senaste 11 åren.
Jinda´s ligger gansla långt norr ut på White Sand Beach, uppe vid vägen
och maten var både god och billig.
Vi betalade 680 bath för en hel middag och då beställde vi in tre Somtam,
tre chicken with caschewnuts + ris, en masaman curry, en stor Chang, sex läsk,
en stor vatten och två kaffe.
680 bath är ungefär 165 kronor!!


Här är ett lite annorlunda place jämfört mot hotellet vi bor på,
lite hippiaktigt kanske men attans mysigt!


Sjöodjuret tar ett dopp i poolen!


Bananplanta med pyttesmå bebisbananer.


Dottern och jag på standen innan vi ska gå och äta.


Jag och mina fina ungar!


Yeeha!! Buffalo Bill in action!


Dottern skrattade så att hon knappt kunde sitta kvar i sadeln så
fort "tjuren" startade".


Kommentarer
Postat av: Malin

Det ser ju helt underbart ut. Jag är inte alls bitter över att vara hemma i Sverige och just nu på jobbet. Men å andra sidan. Jag har hört att det är väldigt varmt, och jag mår ju inte så där bra i värme, och så skulle jag ju bara bränna mig, och ha frossa på nätterna.. Suck!



Förresten. Huset står kvar.

2010-04-12 @ 07:13:04
Postat av: SVÄRMOR

Så skönt ni har,jag längtar redan tillbaks.Här har våren,och förkylning kommet.Är fortsatt trött,det tar nog nogra dagar för mig innan det blir normalt igenn.Leif jobbar i dag,han har jo inte många dagar kvar innan han går i pensjon.

Vi är så JÄTTELYCKLIGA för å fått 6 underbara dagar med är hos oss i Maerampung .Detta måste vi göra igenn.Fina bilder du lagt inn,clasick forest är min favoritplats på jorden..Stor Kram till är alla.

Ha fortsatt SKÖNA dagar://

2010-04-12 @ 10:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0