En vanlig sketen onsdag...

Jag och mannen fungerar kanske inte helt
enligt logikens mönster ibland,
eller så är det helt enkelt det vi gör!
I morgon kommer fotografen som ska plåta
huset inför det som ska läggas ut på Hemnet och Bovision
och användas i annonser.
Lite att pyssla med för herr & fru J alltså,
kanske någon tänker då och det är helt rätt tänkt.
Vi valde dock att angripa problemet från ett nytt håll,
köra lösningsfokuserat i kombination med njutning.
I stället för att tokstressa från början åkte vi och handlade lite,
lagade en god pasta som avnjöts med ett gott rött vin.
Det var både trevligt och välbehövligt att sitta ner en stund
och bara prata och koppla av.
Dessutom kändes fixandet efteråt mer OK!
Att jag kommer att slita som ett skollat troll i morgon
innan fotografen kommer är en annan femma,
och ja, jag vet att det mesta inte ens syns på bilderna,
men det är mentalt viktigt att det är i ordning.

Förresten tog jag en stund och kollade på gamla bilder
som mannen fört över från min gamla dator.
Shit vad tiden gått fort och vad många underbara minnen
det väckte till liv.


Kommentarer
Postat av: Malin

Men, ni har det ju alltid så fint hemma.. Ni skulle se hur det ser ut hos oss. :)

2010-02-18 @ 09:03:30
Postat av: Dandarache

Jag behövde den där tiden - vi behövde den där tiden tillsammans. Är det normalt att gå upp klockan 05.00 för att torka fogar i badrum? ;-) Du är nummer 1 och jag älskar dig!



Kram // Jag

2010-02-18 @ 09:13:08
URL: http://dandarache.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0