Fy fan!

Jag måste bara få skriva av mig lite av min frustration,
ilska och känsla av vanmakt.
Om du är känslig eller inte orkar med gnäll är det lika bra
att du slutar läsa nu, för risken är överhängande att det
här inlägget inte blir så "kontrollerat".
Taxirörelsen blomstrar för Annisen
med följd att mannen kommer till stationen där
hans sedan sitter i godan ro och väntar på tåg
som aldrig kommer och kidsen kommer till sitt.
Ja däremot fullkomligt  stressar ihjäl mig för att serva
resten av familjen, ta skiten från ungarna
och hålla ordning hemma.
Det går inte ens att plocka undan det man själv tagit fram...
FAN!!!
Skit i det då, låt det ligga, skit i mannen
skit i att skotta snön, skit i allt kanke någon nu tänker....
Jag, men just nu känns det som att huset och hemmet
är prioriterat då vi är mitt i en försäljningsprocess.
Inte direkt rätt läge för en vild strejk alltså!
Det som gör mest ont är känslan av att tas så j-vla förgiven!
Mannen men hans fina viktiga jobb är viktigare än mitt.
Det är solklart!!
Jag är den som sköter markservicen och
ska helst hålla käften och se snäll ut.
Tror fan att jag blir trött, ledsen och arg
när det känns så här.
Jag hatar känslan av att vara den arga, gnälliga frun och morsan!!
Snälla prinsen på den vita hästen,
om du läser det här kan du väl komma och röva bort mig ett slag.
Jag skulle behöva få känna lite uppskattning och kärlek,
få höra några snälla ord och veta att jag är speciell.
Ja lite schyst sex vore inte heller fel!
Det gör inget om du ljuger och brer på lite lite,
för prinsar finns ju inte i verkligheten i alla fall.
Nä, nu är det dags att jobba!!!
FAN!!!!

Kommentarer
Postat av: Christina Bylander

Du har fullkomligt rätt i att prinsar finns ej, det är bara förklädda paddor. Mitt förslag är: lämna man och barn hemma och ta med dig morsan till Thailand istället. Jag lovar att försöka hålla truten och inte skämma ut mig för mycket : - )

2010-02-26 @ 15:31:56
Postat av: Grodan Boll

Februari har varit ett elände med all snö och jag är oändligt tacksam för den skjuts jag fått.



Kwäääk- kwääääk

/Jag

2010-02-28 @ 18:54:32
Postat av: Anonym

Detta svar är riktat till Dan! Hoppas innerligt att du fattade piken i detta inlägg och köpte en stor bukett blommor och en stor chokladask till Anna!

2010-03-01 @ 17:58:40
Postat av: Dandarache

Jag är inte dum.

2010-03-08 @ 08:56:51
URL: http://dandarache.blogspot.com
Postat av: Dandarache

Jag är oändligt tacksam för att Anna har kört taxi under februari och som jag skrev tidigare så har det varit en riktig pissmånad med förseningar, strul och allt därtill. Att jag sen är riktigt trög och inte fattar signaler lika bra som fruntimmer är en liten bonus som gör det hela lite värre. Jag älskar dig Anna och mitt liv skulle vara tråkigt utan dig. Det är lätt att bli lat och ta saker för givet och du vet inte vad du har förrän du saknar det. En så enkel sak som att ta sig till och från Sälen blir till ett helt projekt om du tvingas att ta andra vägar, dvs åka buss till och från. Du är en stor del i den ork jag har som gör att vi tillsammans kan leva det liv vi tycker om. Kram!

2010-03-08 @ 09:21:38
URL: http://dandarache.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0