I dag...

Här kommer några bilder från fjället idag.
Vi kom iväg från stugan ganska sent och valde därför att hålla oss
i Lindvallens backar eftersom de ligger närmast och för att jag och
mannen skulle ner till byn för att byta en hylla hos Lenita på Form & Funktion.
Vi passade också på att äta en sen lunch på mysiga Lisa Elmqvist
som ligger på Sälfjällstorget medans kidsen åkte i parken.
Halstrad lax med skogssvampsås och ett glas vitt till satt som en smäck!

Nu väntar en varm bastu, kall skumpa och sedan Melodifestivalen
där jag tror vi kanske får se svensk TV-historia skapas då Dolph Lundgren,
mer känd som Ivan Drago i Rocky 4 (?)ska vara programledare.
Shit, snubben verkar ju mest kunna grymta på fånig amerikasvenska
så det kan bli hur pinsamt bra som helst!



Nea står och njuter av solen som äntligen har börjat värma!


"The racing/carving queen" also known as Annisen!
Jag älskar att åka skidor och när det är som i dag,
soligt och 5 minusgrader, ja då leker verkligen livet!


Hunken hälsar på en nykomling i Gustavsbacken - Snögubben!
De har byggt upp honom under de 11 dagar vi inte varit här uppe
och det känns bra att han är tillbaka på toppen i Gustavsbacken.
Han hör liksom till, snögubben!


En fin dag på fjället!
Jag får ibland nypa mig i armen för att det är så obeskrivligt vackert 
och härlig natur här uppe.
Nu längtar jag efter en skoter så att jag och hunken kan susa runt
på fjällen och ha det skönt, men den leksaken lär få vänta, länge!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0