Skitdag...

Taxin har ställts in den här morgonen.
Jag orkar inte fara runt som en skållad ekorre hela tiden
för att tillfredställa andras behov före mina egna.
I går hade jag en riktig skitdag på vissa sätt.
Gick omkring med en fet orosklump i magen
över allt möjligt, huset som kanske ingen vill köpa,
personer på jobbet som jag försökt nå i över två veckor
och när jag äntligen får tag i berörd människa genererar det
bara en massa extra strul som genast börjar gnaga i mig.
Pricken över i:et var då iPhonen valde att totaldö,
eller den fungerar, visst
men det har inget SIM-kort anser den
och ett SIM-kort är liksom en vital del i en telefon.
Jag kan varken ringa eller ta emot samtal,
något som känns lite angeläget då vi dels håller på och
ska sälja ett hus med alla samtal det innebär och dels ska vi
hyra ut lillstugan nu under det som är kvar av skidsässongen.
Just nu är det sportlovsveckor, så det känns LITE akut!!!

Att vi dessutom ska fota huset på torsdag,
ja, inte vi utan en fotograf och det ska ut på Hemnet
innan helgen känns superjobbigt och blottande.
Det känns som allt är i en enda stor röra här hemma
och jag vill ju självklart att det ska bli bra bilder så att
några bli riktigt sugna på att bo här.
Jag vet hur jag tänker när jag tittar på lediga objekt på Hemnet,
är det rörigt och med mycket skit och toalettbortstar framme,
ja då sjunker intrycket rejält.

Fasen vad skönt det ska bli att åka "hem" till Sälen i helgen
och bara stressa ner.....
Ännu skönare ska det bli då hela den här resan är över,
då huset är sålt och kontrakten påskrivna.
Då kan jag koppla av och ladda inför flytten och min föhoppning
är att allt är klart då vi drar till Thailand.
Nä, nu är det bara att dra igång och sätta fart inför en onsdag fylld av möten
och visst ja, det är min tur att fixa fikat....


Kommentarer
Postat av: Malin

Har du sett Anger Management med Adam Sandler. Han är inte min favoritskådespelare, men den filmen innehåller många bra råd. Inte för att du kanske är arg, utan mer för att det är ett allmänt tillstånd av stress som gör att stubinen kan kännas kort ibland. Jag tar till det själv.

Säg Gooooosfraba.



Det går inte annat än att skratta när ordet kommer ur munnen. Då är det enklare att ta livets motgångar.



Huset är superfint och kommer att bli sålt. Oroa dig inte för det.

2010-02-17 @ 13:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0