Skum känsla

I går beslutade vi oss i alla fall för att stanna hemma i Västerås
den här helgen då det känns som vi har tusen saker att fixa med
inför försäljningen av huset.
Rensning av garaget är en sak vi verkligen måste ta i tu med
för fy tusan vad med skräp som ligger där.
I alla fall...
Attans vad konstigt det kändes  i går kväll att sitta och äta
med vin och tända ljus klockan åtta.
Då brukar vi annars passera trakterna kring Vansbro
och vi dricker absolut inte vin, möjligen kaffe.
Det var inte helt nice att titta på väderprognosen dock.
Sälen skulle få strålande sol hela helgen
och det värker faktiskt lite i hjärtat mitt av längtan dit.
Just den här kluvna känslan över vart jag hör hemma
eller snarare vart jag vill vara är riktigt jobbig ibland.
För det är ju så att det får vissa konsekvenser att alltid,
ja nästan i alla fall, vara borta på helgerna,
hur mycket jag än älskar Sälen, stuganoch allt vi tar oss för där.
Hur många mysiga pizzakvällar med vännerna har jag inte missat?
After work med jobbarkompisarna en fredag
minns jag knappt när jag var på senast.
I helgen ska vi fösöka klämma in ite socialt liv mellan
allt jobbande och turer till IKEA och det ska bli trevligt.

By the way, det kändes riktigt bra med mäklaren som
vi hade här i går, så nu är jag lite lugnare med den biten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0