Snö och samtal...

I går kväll kom vi upp till stugan väldigt sent
och attans vad snö vi har nu!
Det har åtmindstonde kommit 50 cm de senaste två veckorna
så det var bara att ta fram skoveln och skotta trappen för att
överhuvudtaget få upp ytterdörren.

Det är ganska många som undrar kring det här med våra
bilresor mellan Västerås och Sälen,
om det inte är superjobbigt att sitta så länge i bilen så ofta.
Men, nej jag tycker inte alls att det är vare sig jobbigt eller
specellt långt, men det beror säkert till stod del på att jag har vant mig.
Det har blivit ett par vändor hit de senaste året!
Faktiskt är det så att jag tycker de 3 -3,5 timmarna i bilen
är riktigt trevliga och något jag till och med kan se fram emot.
I bland lyssnar vi på ljusböcker, men framförallt får vi tid till att prata.
Veckorna och vardagarna rullar på i ett fasligt tempo
och det finns inte alltid tid till att bara sitta och just prata,
men i bilen ges den möjligheten.
Igår satt vi och surrade massor om vad som komma skall,
vår flytt till den underbara etagelägenheten vid hamnen,
där jag och mannen ska sitta i sommar och titta på båtar och männniskor
medan vi smuttar på skumpan och njuter av livet.

Bilder kommer, men just nu är uppkopplingen här uppe lite trög.
Nu ska jag dra fram skidorna ur förådet och ge mig ut i pisten.
Love!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Härligt att se att din blogg lever igen. :)



och så låter det alldeles underbart med etagelägenhet i hamnen. Och champagne!



Det är taget! Här, där eller vart som helst!

2010-02-06 @ 13:01:28
Postat av: Maria på jobbet

Kul att du är tillbaka! Hoppas att allt är bra med dig och din familj. Kul med flytt till ett nytt hem med härlig utsikt! Härligt också med en helg i stugan! Vi undrade just om det blir någon sälen resa i vår, och om vi får hyra er stuga i år igen? i slutet av april? Vi kanske kan höras på jobbet något i veckan? Kram

2010-02-06 @ 14:25:42
Postat av: Annisen

Malin: TACK!!

Ja, det känns fantastiskt bra med lägenheten även om vi verkligen älskar vårt hus.

Vi får se till att knäcka en flarra i Sälen innan sommare för då är det terassen som gäller!! :-)



Maria: TACK!

Ja, det är bara bra med både mig och resten av familjen och ja, det ska verkligen bli härligt att kunna spana ut över vattnet och även att bara ha 5 minuters gångväg till jobbet.

Ni måste absolut se till att komma upp något i vinter och åka skidor. Vi har MASSOR med snö, men den varan finns det i och för sig gott om hemma i Västerås också.

Jag skulle rekommendera mars eller början av april för det är risk att det är ganska moddigt i backarna i slutet av april. Vi kan prata om det mera på jobbet!

2010-02-06 @ 18:59:00
URL: http://lillaannisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0